نتیجه بررسی‌هایی بزرگترین روزنامه اقتصادی ژاپن نشان می‌دهد، از هر ‪۱۰‬ شهروند ژاپنی، یک نفر "وبلاگ" شخصی بر روی شبکه اینترنت دارد.

به گزارش روز دوشنبه روزنامه نیهون کیزای، آمار مربوط به اواخر سال گذشته میلادی (‪ (۲۰۰۷‬ژاپن نشان می‌دهد، شمار وبلاگ‌هایی که در ژاپن بر روی صفحه‌های اینترنتی متعلق به شرکتهای بزرگ ارایه‌کننده خدمات اینترنتی ایجاد شده از مرز ‪ ۱۳‬میلیون مورد فراتر رفته‌است.

به گزارش نیهون کیزای، این آمار نشان‌دهنده آن است که شمار وبلاگ‌ها در ژاپن در جریان یک سال، حدود دو برابر افزایش یافته است.

در ژاپن ایجاد وبلاگ شخصی آسان بوده و نیاز به دانش فنی فراوانی ندارد و به‌همین علت بسیاری از شهروندان به عنوان سرگرمی و یا برای آشنا کردن مردم با دیدگاه‌ها و اندیشه‌های خود، وبلاگ شخصی ایجاد می‌کنند.

محیط وبلاگ بر روی شبکه‌اینترنت از سوی شرکت‌های ‌ارایه‌دهنده ‌خدمات اینترنت(پروایدر) به طور رایگان ارایه می‌شود و فقط نیاز به درخواست و ثبت نام از سوی مشتری دارد.

آمارهای پیشین وزارت مدیریت عمومی ژاپن نشان می‌دهد بیش از ‪ ۶۰‬درصد از جمعیت ‪ ۱۲۷‬میلیون نفری این کشور از شبکه اینترنت استفاده می‌کنند.

این آمار همچنین نشان می‌دهد، از هر ‪ ۱۰۰‬خانوار ژاپنی ‪ ۹۲‬خانوار از آنها دارای رایانه شخصی هستند.